Комфорт проживання в будь-якому місті значною мірою залежить від того, наскільки розвинутою є його транспортна система. На жаль, у Києві ми спостерігаємо перевантаженість доріг автомобілями, що призводить до утворення постійних заторів. Згідно з даними Tom Tom Traffic Index, Київ посідає сьоме місце в світі у рейтингу міст із найбільшими заторами на дорогах. Серед інших викликів, з якими стикається столиця, варто зазначити зношеність рухомого складу, недостатню кількість транспортних розв’язок, велосипедних доріжок, паркувальних місць тощо.

Вирішення цих питань потребує комплексного підходу. Потрібно сформувати транспортну політику та розробити детальний план сталої міської мобільності. Це дозволить наблизитися до реалізації однієї зі стратегічних цілей проєкту Стратегії розвитку Києва до 2035 року ― формування комфортного і екологічного міського простору.

У травні 2021 року КМДА оголосила про початок збору пропозицій та ідей щодо розвитку міста Києва. Було отримано чимало пропозицій, значна частина яких стосувалася вдосконалення транспортної системи та інфраструктури, а також питань розвитку сталої міської мобільності. Потім ідеї фахівців і пересічних киян було розглянуто під час засідань експертних груп, а найцікавіші ініціативи увійшли до проєкту Стратегії.

Отже, одним із пріоритетів міської влади є розвиток комфортного для людей та безпечного для довкілля громадського транспорту, а також оновлення рухомого складу. Європейські міста вже давно віддають перевагу екологічному громадському електротранспорту. І Київ з його тролейбусними і трамвайними маршрутами й метро має величезний потенціал для розвитку цієї галузі. Крім того, передбачається заміна автобусів на електробуси. Кінцевою метою є перехід до більш енергоефективного і екологічного транспорту.

Для комфортного пересування містом важливо оптимізувати наявні та прокласти нові маршрути наземного громадського транспорту. При цьому муніципальний транспорт повинен максимально замінити маршрутні таксі, а це означає, що він має надавати якісні транспортні послуги населенню. Для підвищення якісної транспортної пропозиції будуть створені системи керування розкладом руху громадського транспорту. Це сприятиме підвищенню його гнучкості залежно від потреб населення.

Планується також удосконалити систему організації руху ― для цього буде створено інтелектуальну транспортну систему (ІТС). Метою впровадження ІТС є створення гнучкої системи роботи громадського транспорту, підвищення його безпеки і ефективності. Система збиратиме величезний масив інформації та після ретельного аналізу в автоматичному режимі ухвалюватиме рішення щодо керування автомобільними потоками для запобігання заторам. До того ж перехрестя і транспортні розв’язки планується обладна ти автоматичними системами керування рухом. На дорогах з’являться ― відеокамери, засобами обмеження швидкості руху, а також  сучасні «розумними» світлофори і цифрові табло.

Розвинена система громадського транспорту, зручні та продумані маршрути, "розумне" керування, відсутність заторів і впровадження спеціальних смуг руху для неавтомобільних транспортних засобів заохочуватиме жителів міста відмовлятися від автомобілів на користь громадського транспорту, а також велосипедів і легкого електротранспорту.

З цією метою в столиці розвиватимуть пішохідний простір та інфраструктуру для велосипедного руху, покращуватимуть наявні пішохідні маршрути і створюватимуть нові. Всі ці заходи покликані зробити місто сучасним, «розумним» і комфортним для його жителів.   

Неабияку увагу експерти приділили темі паркувального простору міста, адже проблема з місцями для паркування та перевантаженість шляхів автомобілями в Києві стоїть досить гостро. Зокрема, передбачається облаштування перехоплювальних паркінгів, на яких автомобілісти зможуть залишити свої машини і продовжити пересуватися містом на інших видах транспорту. Це допоможе знизити завантаженість столиці автівками. В Києві також будуватимуть багаторівневі парковки. А для ефективної і прозорої системи контролю планується впровадити автоматизовані системи керування за принципами «розумного паркування».

Протягом тривалого часу розбудова автошляхів була пріоритетом розвитку транспортної системи Києва. Проте, за сучасними урбаністичними концепціями, міста мають проєктуватися з урахуванням потреб пішоходів, а не автомобілістів.

У проєкті Стратегії-2035, що передбачає розвиток столиці як центру Київської агломерації, окрема увага приділена покращенню приміського транспортного сполучення на основі принципів сталої міської мобільності та маятникової міграції. На додаток до всього передбачається розвиток спільних маршрутів рейкового та нерейкового електротранспорту, створення транспортно-пересадочних вузлів і розбудова транспортної інфраструктури загалом.

Отже, Стратегія розвитку міста Києва до 2035 року покликана зробити столицю зручним і комфортним містом як для його спільноти, так і для всіх учасників дорожнього руху.