Стабілізатор напруги доступний у кожному автомобілі, обладнаному двигуном внутрішнього згоряння. Проте мало хто із власників транспортних засобів знає про його присутність.  

Стабілізатор напруги є основним елементом системи заряджання акумулятора в автомобілі. Його головне завдання полягає у підтримці постійної напруги, яку генерує генератор на легкових автомобілях. Цікавий той факт, що регулятор повинен підтримувати однакову напругу незалежно від обертання двигуна. Звичайно, вона має деякі коливання, і незначні відхилення від норми дозволяються, але вони не повинні перевищувати 0,5 В.

Стабілізатор також використовують в побутових цілях. Для офісу, котеджу чи заводу підійде мережевий стабілізатор напруги ампер 12-1/40, який можна придбати в інтернет-магазині компанії «Правильне електроживлення».

Якщо говорити про автомобіль, то перш за все, стабілізатор миттєво запобігає навантаження генератора змінного струму. Наприклад, одночасна активація кондиціонера, підігрів передніх сидінь і ближнього світла можуть сприяти тимчасовим змінам напруги в контролері. Відповідно до встановлених стандартів для правильної напруги зарядки при працюючому двигуні становить від 14,0 до 14,4 В.  

Найпоширеніші проблеми зі стабілізатором

Найбільш поширені проблеми з регулятором можуть включати ситуації, коли напруга підтримується лише за низьких швидкостях двигуна, а при додаванні газу може спостерігатися різке або постійне зниження. Існують також протилежні ситуації, тобто коли збільшується швидкість двигуна, напруга повертається до значень у межах стандартів, тоді як під час роботи на низькій швидкості практично немає заряду. Важливо, що правильна робота регулятора не повинна виявлятися навіть при поступовому падінні напруги вище 0,5 В, навіть якщо багато приймачів одночасно активуються, наприклад, радіо, кондиціонер або світильники.

Як перевірити правильність роботи стабілізатора?

Для перевірки правильного функціонування цього пристрою найкраще використовувати вольтметр або універсальний лічильник, який може працювати як вольтметр. Починається цей процес з перевірки, чи виходить електрика з генератора змінного струму на стабілізатор, а потім чи він передає відповідну напругу. Якщо є ситуація, коли напруга подається стабілізатору з генератора змінного струму, а від нього до наступної частини системи більше не буде - тоді пошкоджено стабілізатор. Якщо струм від генератора до струмопровідного пристрою відсутній, то не працює генератор.